Ekstranetas | Virtuali mokymosi aplinka

Šiaulių profesinio rengimo centras
Prekybos ir verslo skyrius

Vytauto g. 267, LT-76337 Šiauliai
Tel. (8 41) 52 36 56
Faks. (8 41) 52 36 56
El.paštas prekybos.sk@sprc.lt

facebookgrupei.jpg
mokykissiauliuose.jpg



2019-2020 m. naujienos ir įvykiai

Diena be dietų

2020 05 06


Kiekvienais metais gegužės 6 dieną visame pasaulyje minima tarptautinė diena be dietų. Šią dieną skatinama atkreipti visuomenės dėmesį į psichologines ir emocines problemas dėl per menko kūno svorio ar antsvorio. Tai nereiškia, jog reikia nepaisyti sveikos mitybos principų, bet kur kas svarbiau išplėsti savo žinias šioje srityje bei atsirinkti tinkamą informaciją.
Aptarsime keletą mitų, kuriuos mini Andrius Pauliukevičius savo knygose, kurie padės Jums pagerinti savo mitybos įpročius:
 

Mitas: Jei nori atsikratyti svorio, negalima valgyti po šešių.
Tiesa: O jei dirbate iki 18.00? Jei pavalgysite 17.30, tai lieknėsite, o jei 18.30, tai jau storėsite ? Dietologai rekomenduoja paskutinį kartą valgyti likus 2–3 val. iki miego. Tačiau per tiek laiko skrandis spėja suvirškinti nedidelį lengvo maisto kiekį ir atsigulti vėl galime alkani. Iš tiesų, paskutinį kartą galite pavalgyti likus kelioms minutėms iki momento, kai einate miegoti, nes tiek laiko užtenka išsivalyti dantis ir užgesinti šviesą. Ką galima valgyti tokiu metu? Liesą mėsą su daržovėmis, liesą žuvį su daržovėmis arba liesą varškę. Ir viskas. Didžiausia nuostaba tikriausiai kilo dėl mėsos. Liesa mėsa nėra sunkiai virškinamas maistas. Kai kas valgo obuolius ir galvoja, kad tai padės jiems lieknėti, tačiau vaisiai yra energijos šaltinis, o nesudeginta energija tampa kūno sukaupta energija, kitaip tariant, kūno riebalais. Visiškai kitaip yra su daržovėmis. Jos turi daugiau vitaminų ir mineralų ir kur kas mažiau kalorijų nei vaisiai.

Mitas: 0 % riebumo produktai yra sveiki ir turi mažai kalorijų.
Tiesa: Dažniausiai tai būna 0 % riebumo jogurtai. Tam, kad produktas būtų skanus, jame turi būti riebalų arba cukraus. Arba abiejų. Jei jame yra 0 % riebalų, greičiausiai bus daug cukraus.

Mitas: Jei meti svorį, negalima vartoti druskos.
Tiesa: Tiesa ta, kad druskos negalima vartoti likus savaitei iki varžybų, bet niekas nevalgo prėsko maisto ištisus metus. Druskos perteklius po oda sulaiko vandenį, bet nuo druskos netunkama, mesti svorį ji taip pat netrukdo. Druskoje esantis natris, kaip ir kiti mineralai, mūsų organizmui reikalingas. Vietoj įprastos druskos verčiau naudoti Himalajų arba jūros druską.

Mitas: Norite to maisto ir tų produktų, kurių organizmui labiausiai trūksta.
Tiesa: Kai žmogus labai ko nors nori, dažniausiai tai būna emocinis alkis. Jei jus aplankė geros emocijos, norėsite picos, cepelinų arba lašinių, jei blogos – šokolado arba pyragėlių, bet ar tai būtini maisto produktai organizmui? Vienas dažniausių elementų, kurio mums kartais trūksta ir tai jaučiame (dažniausiai moterys menstruacijų metu), yra geležis – jos gausu raudonoje mėsoje, žuvyje ir daugelyje daržovių.

Mitas: Svarbiausia skaičiuoti kalorijas.
Tiesa: Neįmanoma numesti svorio gaunant reikiamą kalorijų kiekį iš netinkamo maisto. Svarbu ir maisto kokybė.

Mitas: Metant svorį, negalima gerti kavos.
Tiesa: Kava padeda tirpdyti riebalus, joje esantis kofeinas įeina į daugumos maisto papildų, tirpdančių riebalus, sudėtį. Likus pusvalandžiui iki treniruotės išgerkite juodos kavos arba liesu pienu balintos kavos be cukraus ir treniruositės intensyviau nei įprastai. Tiesa, kofeinas iš organizmo šalina skysčius, tad geriant kavą, reikia papildomai gerti daugiau skysčių.
 

ekskursija_po_skyriu.png
moodlemokslui.jpg
Ugdymo-karjera- centras.jpg
saugi_mokykla.gif
video_parastes.gif
Ugdymas_nuo_kovo_30d.jpg
pagalba.jpg