Ekstranetas | Virtuali mokymosi aplinka

2015-2016 m. naujienos ir įvykiai

Įspūdžiai po stažuotės Italijoje

2016 03 29

Vasario 18 dieną Šiaulių profesinio rengimo centro, Prekybos ir verslo skyriaus mokinės, Deimantė Jasiulytė ir Sigita Kirkilaitė, kurios mokosi kelionių agento specialybės, turėjo galimybę dalyvauti „Erasmus + praktinis mokymas Europoje“ projekte. Stažuotė Italijoje truko 5 savaites (vasario 18 – kovo 21 dienomis). Taigi norėtume pasidalinti įspūdžiais.
Atvykusios į Romą buvome maloniai sutiktos viešbučio „Vila Mele“ šeimininko šeimos narių (Hotel Pietre Nere organizacija). Mus pasitiko lietuviai, pasisveikinome, sėdome į mašiną ir nurūkome ilgu keliu tikslo link. Pagaliau po 5 valandų kelio tikslas buvo pasiektas. Prieš mus atsivėrė viešbutis „Pietre Nere“, kur mūsų laukė jau viešbučio darbuotoja, kuri maloniai mus pasitiko, parodė kambarius.
Taigi, apsistojome viešbutyje „Pietre Nere“, Rodi Garganico miestelyje. Miestelis mažas, bet jaukus. Kambariai labai tvarkingi. Pro trečio aukšto langus ir balkoną atsivėrė pasakiškas vaizdas, matėme žydrą lyg debesys jūrą.
Ryte šeimininkas mums papasakojo, kaip čia vyksta darbas. Pavedžiojo po viešbutį, supažindino su personalu bei vedė darbo instruktažą. Viešbutis trijų aukštų. Nuliniame aukšte yra registratūra, fojė, restoranas ir virtuvė. 1-2 aukšte gyvena pensiono gyventojai. Trečiame aukšte gyvena į stažuotes atvykę mokiniai bei viešbučio svečiai. Viešbutyje-pensionate gyvena įvairaus amžiaus žmonės, nuo 27 iki 84 metų. Kambariuose gyvena po vieną ar du asmenis. Kai kurie gyveną jau keletą ir daugiau metų. Buvome apmokytos dirbti kompiuteriu, bendrauti su klientais. Kadangi darbe vartojama italų kalba, tad šeimininkas mums surašė pagrindinius reikalingiausius žodžius, o bendravome su kolegomis anglų kalba. Personalas labai draugiškas. Visada maloniai paaiškins, pasakys, parodys kaip ką daryti. Daugiausia teko bendrauti su virtuvės šefu, bei jo žmona, kuri dirba viešbučio aptarnavimo srityje ir viešbučio vadybininkų Mindaugu. Nesenai šis pensionas atšventė vienerių metų sukaktį.
Darbas nebuvo sudėtingas: kasdien porą valandų praleisdavome virtuvėje, kur bandėme gaminti italų patiekalus, padėdavome paserviruoti stalus, o likusį laiką padėdavome viešbučio-pensionato gyventojams. Darbą pradėdavome 8 valandą ryte, o baigdavome 17 valandą. Po 17 val. būdavome laisvos, tad dažniausiai laisvą laiką leisdavome prie jūros. Žingsniuodamos pajūriu nusigaudavome iki Rodi Garganico miestelio, aplankėme jachtų klubą, miesto centrą bei kitas įžymias turistų lankomas vietas. Buvome supažindintos su miestelio kultūra, istorija. Buvome išvažiavę į Vieste miestą nutolusi nuo Rodi 30 km. Taip pat buvome nuvykusios į San Giovanni Rotondo miestą, kuriame stovi neįprastos išvaizdos bei dydžio bažnyčia Frai Mindri Cappuccini.
Labai džiaugiamės gavusios progą atvykti į šią šalį. Tikimės ateityje turėti dar ne vieną tokią galimybę. Nors būdamos čia susidūrėme su kai kuriais sunkumais (pavyzdžiui, susikalbėjimas su viešbučio darbuotojais, kadangi mažai kas kalba angliškai), laikas praleistas stažuotėje buvo prasmingas: pasisėmėme patirties profesinėje veikloje, parsivežėme daug įspūdžių, patobulinome anglų kalbos žinias bei susiradome naujų draugų. Labai tikimės, kad aplankysime šią nuostabią vietą dar kartą. Dėkojame visiems, kurių dėka turėjome šią puikią patirtį.